ماهنامه بین المللی بانکداری مجازی


[IRANDNN_PUBLISHSTARTDATE:dd]

مقاله: I-Commerce و بازاریابی سیار / نویسنده : محمد ابراهیم پورزرندی، دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی و عضو هیات علمی واحد تهران مرکز

مقاله: I-Commerce و بازاریابی سیار / نویسنده : محمد ابراهیم پورزرندی، دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی و عضو هیات علمی واحد تهران مرکز

با توسعه تکنولوژی، تمامی‌جنبه‌های زندگی روزمره، اعم از کسب و کار و تجارت دستخوش تغییرات شگرفی شده است. با وجود ابزارها و امکانات جدید، تلفن‌های هوشمند و ابزارهای سیار که براحتی قابل استفاده و حمل و نقل می‌باشند، می‌توان در هر زمان و مکانی اقدام به خرید و فروش محصولات یا خدمات مورد نظر نمود. در نتیجه در چنین شرایطی می‌توان برای انواع مختلف مشتریان و مدل های گوناگون کسب و کار بازاریابی کرد. در این مقاله به موضوع بازاریابی سیار (موبایل) خواهیم پرداخت که در حقیقت یکی از دستاوردهای تکنولوژیکی I-Commerce   محسوب می‌شود. تجارت در فضای مجازی به ما این امکان را خواهد داد که فراتر از زمان و مکان به دادوستد بپردازیم، به عبارت دیگر مشتریان درحرکت (Customers on the move) قادر خواهند بود در هر لحظه ای از شبانه روز، با استفاده از تلفن‌های هوشمند و یا ابزارهای سیار به شبکه متصل شده و به خرید محصولات و یا خدمات مورد نظر خود بپردازند. در این مقاله، بازاریابی سیار یا موبایل با استفاده از چهار رویکرد اصلی که عبارتند از استفاده از کدهای “QR”، ارسال پیام‌های متنی، رسانه‌های اجتماعی و کوپن‌های سیار، معرفی شده است.

تعداد مشاهده خبر: (2119)
گروه خبر: پژوهش
کد خبر: 39