ماهنامه بین المللی بانکداری مجازی


[IRANDNN_PUBLISHSTARTDATE:dd]

پورتال سازمانی، محتوای پورتال یا خدمات الکترونیک، قصه از کجا شروع می‌شود؟

پورتال سازمانی، محتوای پورتال یا خدمات الکترونیک، قصه از کجا شروع می‌شود؟

نویسنده: مهندس پویا پلاشانی مدیرعامل شرکت راهبران فن آوری پاسارگاد

توسعه مفهوم پورتال به عنوان بستر ارتباطی بین سازمان‌ها و شرکت‌ها با مخاطبین‌ آنها و همین‌طور طراحی خدمات الکترونیک بر پایه پورتال، صاحبان پورتال‌ها را با چالش‌های جدیدی روبرو کرده است. انباشتگی محتوایی در کنار ساختار نادرست انتشار محتوا باعث می‌شود به مرور زمان هم مدیران پورتال‌ها و هم مخاطبین‌شان با پیچیدگی‌های خاصی در مواجهه با انبوه اطلاعات روی پورتال دست به گریبان باشند. مسلما مهمترین خدمت هر پورتال اطلاع‌رسانی به قشر هدف سازمان یا شرکت است. سایر خدمات الکترونیک طراحی شده، به نوعی وابستگی مستقیم یا غیرمستقیم به اطلاعات تکمیلی پورتال دارند. در مجموعه‌هایی که نظام مشخصی برای طراحی، تولید و گردآوری، فرآیند ارزیابی و تایید و ساختار انتشار محتوا، تدوین نشده است، هرچقدر محتوای تنظیمی جامع و به‌روز باشد و تعدد سرویس‌های آنلاین فراوان، وجود داشته باشد سیر تکامل پورتال کند خواهد بود و بعضا متوقف خواهد شد. چه بسا خود مدیران پورتال به دلیل پیچیدگی کار، تمایل خود را برای ارتقای کیفی پورتال از دست بدهند. موضوع معماری محتوایی به عنوان کلید اصلی موفقیت هر پورتال امروز بیش از هر وقت دیگر مورد توجه قرار گرفته است. پیش‌بینی توسعه خدمات الکترونیک در برنامه پنج ساله برای سازمان‌ها عدد قابل توجه 70 درصد است. لازمه نیل به این هدف توجه به الزامات توسعه پورتال‌ها به عنوان زیرساخت پیاده‌‌سازی خدمات الکترونیک است.



تعداد مشاهده خبر: (2041)
گروه خبر: پژوهش
کد خبر: 16